ISO 9001

Kwaliteit

Safety inc. Gegarandeerd gecertificeerd

ISO 9001 - Kwaliteit

De ISO 9001 norm biedt aanwijzingen en hulpmiddelen voor bedrijven en organisaties die ervoor willen zorgen dat hun producten en diensten aan de eisen van de klant voldoen, en dat de kwaliteit continu verbeterd wordt.

Het kan door elke organisatie, groot of klein, gebruikt worden, ongeacht de bedrijfsactiviteiten. Er zijn meer dan een miljoen bedrijven en organisaties in meer dan 170 landen die zijn gecertificeerd volgens ISO 9001.

Deze standaard is gebaseerd op een aantal kwaliteitsmanagementprincipes, waaronder een sterke klantgerichtheid, de betrokkenheid van top management, risico’s analyseren en aanpakken, de procesbenadering en continue verbetering. Het gebruik van ISO 9001 helpt ervoor te zorgen dat klanten consistente, goede kwaliteit producten en diensten krijgen, wat op zijn beurt veel zakelijke voordelen biedt.

Wil je vrijblijvend meer informatie?

Of laat je gegevens achter in het formulier hieronder. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op

Bel ons op: 085 004 38 91

Wij ontzorgen jou volledig!

Wij hebben ruime ervaring met het certificeren van ISO 9001 in diverse branches. Wij scheppen orde in de chaos van wet- en regelgeving zodat jij daar geen kopzorgen over hebt.

Dat bedoelen wij met volledig ontzorgen!

ISO 9001 in het kort

Zeg wat je doet, doe wat
je zegt en bewijs het.

Waarom ISO 9001?

Aantoonbare kwaliteit​

Efficiëntie en kostenbesparing​

Hogere klanttevredenheid​

Groei van omzet​

Aanpassend vermogen in een veranderende markt​

ISO 9001 in 4 stappen

01. Inventarisatie

De eerste stap bestaat uit het doornemen van de norm en de inhoud ervan te vergelijken met de manier waarop jouw organisatie op dit moment wordt bestuurd. Wat aanwezig is en functioneert, kan worden gebruikt en wat niet aanwezig is, moet worden aangevuld, zodat een compleet systeem ontstaat.

02. Opzetten Kwaliteitssysteem ISO9001

Wij beschrijven de processen in procedures en stellen het ISO 9001 kwaliteitshandboek op volgens de eisen van de norm met daarin onder andere:

  • Een duidelijk overzicht van de opbouw van de ISO 9001 kwaliteitssysteem;
  • het NEN-EN ISO 9001 kwaliteitsbeleid en het toepassingsgebied;
  • het ISO 9001 managementbeleid m.b.t. kwaliteit betrouwbaarheid en de manier van leiding geven en verbeteren;
  • de planning m.b.t. kansen en risico’s voor kwaliteit, organsatie en belanghebbenden;
  • een overzicht van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden volgens de ISO 9001 kwaliteitsnorm;
  • een overzicht van de ISO 9001 procedures (afwijkingen, directiebeoordeling);
  • een overzicht van de werkprocessen in het kwaliteitssysteem;
  • een overzicht van de ondersteunende processen; en
  • alle verdere, door de ISO 9001 kwaliteitsnorm en voor het ISO certificaat gevraagde, systeem informatie.

03. Uitvoeren acties voor ISO9001 norm certificering

Daarnaast voeren we samen met jou een aantal acties uit, die gevraagd worden voor de ISO 9001 certificering en gecontroleerd zullen worden door de certificeerder, tijdens de 2 fasen van de certificatie-audits zoals:

  • context en stakeholder analyse;
  • risico’s en kansen;
  • doelstellingen en strategie opstellen;
  • directiebeoordeling, interne audit en leveranciersbeoordeling;
  • klanttevredenheidsanalyse en organisatie, diensten en producten verbetering; en
  • andere acties die we tegenkomen.

04. Certificeringsaudit

 

De certificeringsaudit bestaat uit twee fasen. Tijdens de Fase 1 audit wordt onder andere beoordeeld of de documentatie van jouw managementsysteem in overeenstemming is met de eisen van de norm. Tijdens deze audit wordt ook beoordeeld of de organisatie gereed is voor de Fase 2 audit.

Het doel van de Fase 2 audit is om de implementatie en de effectiviteit van het managementsysteem te beoordelen. De fase twee audit vindt plaats op de locatie(s) van de organisatie.

Zullen we afspreken?

Safety inc. gaat graag met je in gesprek.